Sunday, October 11, 2009

.kOnvO adik sAye.

Sabtu, 10 Oktober 2009, adalah hari bersejarah untuk adik aku, Sakinah..sebab pada hari ini, dia akan menerima diploma kejururawatannya..Kami bertolak dari rumah pada malam sebelumnya iaitu pada 091009 jam 9.15 mlm (huhu..tak sempat tgk NUR KASIH..takpe2 jap lagi g web tv3..)..Perjalanan memang memenatkan dan membosankan..mujurlah aku 'ditemani' seseorang..setidaknya takdelah rasa bosan sangat..ehehe..singgah kejap di Hentian Sungai Perak untuk minum2, buang2..ekeke..then barulah perjalanan diteruskan tanpa henti ke kota Kuala Lumpur..Adalah 2 3 kali terlelap, tapi tak lama..barang seploh minit camtu dah terjaga balik..Kami sampai di rumah Wan Chu tepat jam 2.01 pagii..hehe..ketuk2 pintu bagi salam, takde sape lak bukak so call lah wan chu.barulah dapat masuk..ekeke..then dapat je bantal, masing2 letak kepala trus zZzZZzZz..pagi tu terjaga sebab dengar azan subuh..ada 2 azan..dua2 clear di pendengaran..kalau org2 sana tak bangun jugak sembahyang subuh tak tahu lah..kul 7.10 kitorang kua dari rumah wan chu untuk bertolak ke Putrajaya..dugaan sungguh, 2 kali salah jalan 2 kali u-turn..kira pusing2 kawasan subang jaya lah kitorang..hehe..then, sampai kat PICC masa tu dah 8 lebih.ingatkan orang dah masuk dewan, sampai2 tgk yg berjubah pun stil ramai kat luar..maksudnya belum start lah tu..ape lah..then call kinah, then dia datang bagi beg dia..aduhai..jadi penjaga beg lah plak..yang Pak Mail macam biasa ada je yg nak buat kami ketawa..cerita dia camni..ayah sakit perut n nak ke toilet..tahu2 lah toilet PICC tuh, canggih sangat bagi org2 kampung cam kami ni..lama jugak ayah ke toilet..dah nampak dia kua, tanya lah "ayah reti ke guna toilet tu"..ayah sengih2..hurm..tak lah tu!hehe..kak yang pun terangkan lah dengan panjang lebar cara nak guna..pehtu, tau2 ayah patah balik ke toilet..hehe..maklomlah dh tahu cmne nak guna,..ekeke..punyalah lama sampai kinah dah kol suruh mak ayah masuk dewan..dah nampak dia kuar tu, tengok pak mail sengih2 (ayah memmang suke wat muke camtu..hehe :) )dah berjaya lah tu!ekeke..so aku bawak lah mak ayah g ke tangga nak naik ke dewan Plenari tuh..kat situ dh ada pegawai tunggu, hanya graduan n yg ada pas masuk je boleh naik..so takat tu je lah aku ngantor mak ayah..dh anto tu..dah tak tahu nak buat apa..lepak2..ajak si ceplos amik2 gamba..then dh kembali bosan..nasib baik kat PICC ada wireless so aku kuakan hP n trus surf facebook..walaupun tak dapat men game, dapat post2 komen pun takpe dah..at least terisi sikit masa tu..dah dapat surf pun, rasa lamaaaaaa nya tggu diorg nak habis..dh la diselangseli persembahan nyanyian..huhu..dalam kul 12.30 aku ajak si ceplos tuh g bli bunga utk bagi kat tomo nanti..pusing suma kedai yang jual..harga suma sama..then sampai kat satu kedai pakcik nih, ternampak jambangan bunga dgn 3 tedi bear..aku pun tanya lah berapa..terkedu gak bila tau harga..yelah..apelah sangat sampai mahal cmtu..rasanya kat UPM dulu tak lah semahal ni..aku pun cuba nasib mintak kurang.nak mintak kurang punya pasal, macm2 aku sembangkan dengan pakcik tu..datang dari mana, dengan sapa, keja kat mana blablabla..last2 pakcik bagi kurang (boring kot dgr aku asyik mintak kurang)..hehe..tapi dh dapat harga yang dikurangkan tu, aku mintak bunga tambahan lak..haha..gedik tui kan..aku cakap kat pakcik tu "pakcik..nak tambah bunga ros merah boleh..bunga yang 3 ni tak naik seri lah.."hahaha..pakcik angguk je smbil senyum2..agaknya akulah org pertama yg byk sgt songeh..yg lain main ambil n beli je..maklomlah ..diorg kaye2..ekekeke..dapatlah jugak aku beli bouquet tuh..then elok pas beli bunga tuh, diorang pun dah start kua dewan..tggu punya tggu nampak mak ayah je, si tomo tak nampak2 sampai kol 2 3 kali kat nombor kawan dia..last2 aku gertak kata kami nak balik dah..haa..gelaabah..baru lah nak turun cepat..then pe lagi..gambo2 lah..adeh..penatlah taip..tgk je lah gambo2 ni ye :)








No comments: