Friday, February 24, 2012

final.


" sabar fara , mereka tidak tahu apa sebenarnya yang sedang kau hadapi . Mereka boleh membuat pelbagai andaian dan spekulasi tapi hakikatnya hanya kau , dia dan ALLAH SWT sahaja yang tahu .. jadi bersabarlah ... biarkan mereka menghina , mencaci atau menuduh yang bukan-bukan .. sesungguhnya ALLAH bersama orang-orang yang bersabar .."

ayat ini saya ulang berkali-kali kepada diri sendiri .. saya sungguh sakit , sungguh penat dan tak berdaya lagi untuk hidup .. masalah saya , saya pendam kepada diri sendiri .. kadang kala ibu dan bapa saya mendesak untuk saya bercerita apa sebenarnya yang sedang saya hadapi hingga hidup saya begitu susah , begitu serabut .. tapi tetap saya diamkan .. walaupun dimarahi hingga saya dikatakan 'anak yang menyusahkan' tetap saya berdiam diri .. kerana saya telah berjanji , rahsia ini saya bawa sampai mati .. biar tiada siapa pun akan tahu .. biarlah sakit pedih saya tanggung seorang .. dihina , dipandang sinis .. semua saya dah rasa .. saya tiada siapa2 .. saya berkeseorangan di dunia ini .. saya tiada sesiapa ....


2 comments:

Fasya Abadie said...

taiceng.... janganlah cakap gitu. taiko ada. kalaupun taiceng taknak bercerita takpe, at least bagik taiko ruang utk buat taiceng epi2 walau sikit.. jangan cakap anda tak punya sesiapa.. pls be positive dear.. be strong!

anak`itik`tokwi said...
This comment has been removed by the author.